Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземних мов у системі загальної освіти
Згідно з рекомендаціями щодо оцінювання результатів
навчання учнів 5–9 класів, які здобувають освіту відповідно до Державного
стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 30 вересня 2020 року № 898, за наказом Міністерства освіти і науки
України № 1093 від 02.08.2024 року. |
МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА
ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ
ІНОЗЕМНІ
МОВИ
|
|
Галузеві критерії |
|||
|
Бал |
Група результатів 1. Сприймання усної інформації іноземною мовою на
слух в умовах безпосереднього та міжкультурного спілкування |
Група результатів 2. Взаємодія з іншими особами в усній формі
в режимі реального часу через засоби іноземної мови |
Група результатів 3. Сприйняття письмових текстів іноземною
мовою в умовах міжкультурного спілкування |
Група результатів 4. Взаємодія з іншими особами, надання інформації,
висловлювання думок почуттів та ставлення іноземною мовою в письмовій формі |
|
1 |
Учень/учениця
не
розуміє зміст висловлювання, розуміє лише окремі ідеї прослуханого за
наявності наочностей. Жодне
завдання не виконано правильно. |
Учень/учениця має значні
складнощі з передавання основної думки під час усного висловлювання.
Використовує окремі непов’язані фрази та словосполучення, намагається
конструювати прості речення, але граматичні конструкції використовуються з
помилками, які однак не заважають сприйняттю інформації. Жодне
завдання не виконано правильно. |
Учень/учениця
не
розуміє зміст висловлювання, розуміє лише окремі ідеї прочитаного тексту за
наявності наочностей. Жодне
завдання не виконано правильно. |
Учень/учениця має значні
складнощі з передавання основної думки письмових висловлювань та під час
онлайн-взаємодії. Використовує окремі непов’язані фрази та словосполучення,
намагається конструювати прості речення, але граматичні конструкції
використовуються з помилками, які однак не заважають сприйняттю інформації. Жодне
завдання не виконано правильно. |
|
2 |
Учень/учениця
не
розуміє зміст висловлювання, розуміє лише окремі ідеї прослуханого за
наявності наочностей. Виконує
менше третини завдань (15-29 %) правильно. |
Учень/учениця має значні
складнощі з передавання основної думки під час усного висловлювання.
Використовує окремі непов’язані фрази та словосполучення, намагається
конструювати прості речення, але граматичні конструкції використовуються з
помилками, які однак не заважають сприйняттю інформації. Виконує
менше третини завдань (15-29 %) правильно. |
Учень/учениця
не
розуміє зміст висловлювання, розуміє лише окремі ідеї прочитаного тексу за
наявності наочностей. Виконує
менше третини завдань (15-29 %) правильно. |
Учень/учениця має значні
складнощі з передавання основної думки письмових висловлювань та під час
онлайн-взаємодії. Використовує окремі непов’язані фрази та словосполучення,
намагається конструювати прості речення, але граматичні конструкції
використовуються з помилками, які однак не заважають сприйняттю інформації. Виконує
менше третини завдань (15-29 %) правильно. |
|
3 |
Учень/учениця
не
розуміє зміст висловлювання, розуміє лише окремі ідеї прослуханого за
наявності наочностей. Виконує
третину завдань (30 %) правильно. |
Учень/учениця має значні
складнощі з передавання основної думки під час усного висловлювання.
Використовує окремі непов’язані фрази та словосполучення, намагається
конструювати прості речення, але граматичні конструкції використовуються з
помилками, які однак не заважають сприйняттю інформації. Виконує
третину завдань (30 %) правильно. |
Учень/учениця
не
розуміє зміст висловлювання, розуміє лише окремі ідеї прочитаного тексту за
наявності наочностей. Виконує
третину завдань (30 %) правильно. |
Учень/учениця має значні
складнощі з передавання основної думки письмових висловлювань та під час
онлайн-взаємодії. Використовує окремі непов’язані фрази та словосполучення,
намагається конструювати прості речення, але граматичні конструкції
використовуються з помилками, які однак не заважають сприйняттю інформації. Виконує
третину завдань (30 %) правильно. |
|
4 |
Учень/учениця розуміє лише
ключові ідеї прослуханого та потребує сторонньої допомоги для розуміння
детального змісту аудіотексту. Виконує
трохи більше третини завдань (33-40 %) правильно. |
Учень/учениця має труднощі із
передаванням основної думки при усній взаємодії навіть у знайомих
повсякденних ситуаціях спілкування та використовує основний запас ізольованих
слів і фраз із залученням кількох простих граматичних конструкцій. Має значні
труднощі у відповідях і репліках, зміст частково зв’язний з частим
використанням сполучника «і». Вимова обмежена, контрольована та часто
нерозбірлива. Виконує
трохи більше третини завдань (33-40 %) правильно. |
Учень/учениця розуміє лише
ключові ідеї прочитаного тексту та потребує сторонньої допомоги для розуміння
детального змісту тексту. Виконує
трохи більше третини завдань (33-40 %) правильно. |
Учень/учениця має труднощі із
передаванням основної думки в письмових висловлюваннях чи під час
онлайн-взаємодії навіть у знайомих повсякденних ситуаціях спілкування та
використовує основний запас ізольованих слів і фраз із залученням кількох
простих граматичних конструкцій. Має значні труднощі у відповідях і репліках,
зміст частково зв’язний з частим використанням сполучника «і». Виконує
трохи більше третини завдань (33-40 %) правильно. |
|
5 |
Учень/учениця розуміє лише
ключові ідеї прослуханого та потребує сторонньої допомоги для розуміння
детального змісту тексту. Виконує
менше половини завдань (41-49 %) правильно. |
Учень/учениця має труднощі із
передаванням основної думки при усній взаємодії навіть у знайомих
повсякденних ситуаціях спілкування та використовує основний запас ізольованих
слів і фраз із залученням кількох простих граматичних конструкцій. Має значні
труднощі у відповідях і репліках, зміст частково зв’язний з частим
використанням сполучника «і». Вимова обмежена, контрольована та часто
нерозбірлива. Виконує
менше половини завдань (41-49 %) правильно. |
Учень/учениця розуміє лише
ключові ідеї прочитаного тексту та потребує сторонньої допомоги для розуміння
детального змісту тексту. Виконує
менше половини завдань (41-49 %) правильно. |
Учень/учениця має труднощі із
передаванням основної думки в письмових висловлюваннях чи під час
онлайн-взаємодії навіть у знайомих повсякденних ситуаціях спілкування та
використовує основний запас ізольованих слів і фраз із залученням кількох
простих граматичних конструкцій. Має значні труднощі у відповідях і репліках,
зміст частково зв’язний з частим використанням сполучника «і». Виконує
трохи більше третини завдань (33-40 %) правильно. |
|
6 |
Учень/учениця розуміє лише
ключові ідеї прослуханого та потребує сторонньої допомоги для розуміння
детального змісту тексту. Виконує
половину завдань (50 %) правильно. |
Учень/учениця має труднощі із
передаванням основної думки при усній взаємодії навіть у знайомих
повсякденних ситуаціях спілкування та використовує основний запас ізольованих
слів і фраз із залученням кількох простих граматичних конструкцій. Має значні
труднощі у відповідях і репліках, зміст частково зв’язний з частим
використанням сполучника «і». Вимова обмежена, контрольована та часто
нерозбірлива. Виконує
половину завдань (50 %) правильно. |
Учень/учениця розуміє лише
ключові ідеї прочитаного тексту та потребує сторонньої допомоги для розуміння
детального змісту тексту. Виконує
половину завдань (50 %) правильно. |
Учень/учениця має труднощі із
передаванням основної думки в письмових висловлюваннях чи під час
онлайн-взаємодії навіть у знайомих повсякденних ситуаціях спілкування та
використовує основний запас ізольованих слів і фраз із залученням кількох
простих граматичних конструкцій. Має значні труднощі у відповідях і репліках,
зміст частково зв’язний з частим використанням сполучника «і». Виконує
половину завдань (50 %) правильно. |
|
7 |
Учень/учениця
розуміє
прослуханий текст в загальному та може виокремити основні ідеї змісту. Виконує
більшість завдань (55 %) правильно. |
Учень/учениця створює короткі
усні висловлювання правильно, застосовуючи прості граматичні форми. Деякі
помилки можуть заважати зрозуміти сказане повністю. Змістове наповнення
усного повідомлення здебільшого актуальне з використанням основного
словникового запасу належним чином. Вимова є здебільшого зрозумілою, може
мати деякі недоліки. Виконує
більшість завдань (55 %) правильно. |
Учень/учениця
розуміє
прочитаний текст в загальному та може виокремити основні ідеї змісту. Виконує
більшість завдань (55 %) правильно. |
Учень/учениця створює короткі
письмові висловлювання та тексти під час онлайн-взаємодії правильно,
застосовуючи прості граматичні форми. Деякі помилки можуть заважати зрозуміти
сказане повністю. Змістове наповнення письмового повідомлення здебільшого
актуальне з використанням основного словникового запасу належним чином. Виконує
більшість завдань (55 %) правильно. |
|
8 |
Учень/учениця
розуміє
прослуханий текст в загальному та може виокремити основні ідеї змісту. Виконує
більшість завдань (60 %) правильно. |
Учень/учениця створює короткі
усні висловлювання правильно, застосовуючи прості граматичні форми. Деякі
помилки можуть заважати зрозуміти сказане повністю. Змістове наповнення
усного повідомлення здебільшого актуальне з використанням основного
словникового запасу належним чином. Вимова є здебільшого зрозумілою, може
мати деякі недоліки. Виконує
більшість завдань (60 %) правильно. |
Учень/учениця
розуміє
прочитаний текст в загальному та може виокремити основні ідеї змісту. Виконує
більшість завдань (60 %) правильно. |
Учень/учениця створює короткі
письмові висловлювання та тексти під час онлайн-взаємодії правильно,
застосовуючи прості граматичні форми. Деякі помилки можуть заважати зрозуміти
сказане повністю. Змістове наповнення письмового повідомлення здебільшого
актуальне з використанням основного словникового запасу належним чином. Виконує
більшість завдань (60 %) правильно. |
|
9 |
Учень/учениця
розуміє
прослуханий текст в загальному та може виокремити основні ідеї змісту. Виконує
більшість завдань (75 %) правильно. |
Учень/учениця створює короткі
усні висловлювання правильно, застосовуючи прості граматичні форми. Деякі
помилки можуть заважати зрозуміти сказане повністю. Змістове наповнення
усного повідомлення здебільшого актуальне з використанням основного
словникового запасу належним чином. Вимова є здебільшого зрозумілою, може
мати деякі недоліки. Виконує
більшість завдань (75 %) правильно. |
Учень/учениця
розуміє
прочитаний текст в загальному та може виокремити основні ідеї змісту. Виконує
більшість завдань (75 %) правильно. |
Учень/учениця створює короткі
письмові висловлювання та тексти під час онлайн-взаємодії правильно,
застосовуючи прості граматичні форми. Деякі помилки можуть заважати зрозуміти
сказане повністю. Змістове наповнення письмового повідомлення здебільшого
актуальне з використанням основного словникового запасу належним чином. Виконує
більшість завдань (75 %) правильно. |
|
10 |
Учень/учениця повністю
розуміє та може аналізувати зміст прослуханого тексту, інформативних чи
розповідних бесід, оголошень, інструкцій чи історій. Розуміє основну
інформацію більш розгорнутих та складних аудіотекстів (статей, історій тощо)
відповідного рівня. Виконує
80 % завдань відповідного рівня правильно. |
Учень/учениця при усній
взаємодії загалом уміло використовує повсякденну лексику належним чином та
вживає прості граматичні форми, а також намагається використовувати складніші
конструкції з добре заученими висловлюваннями. Допускаються незначні
неточності у використанні лексики та граматики, що не заважає розумінню
висловлювання. Вимова є здебільшого зрозумілою. Виконує
80 % завдань відповідного рівня правильно. |
Учень/учениця повністю
розуміє та може аналізувати зміст прочитаного тексту, інформативних чи
розповідних бесід, оголошень, інструкцій чи історій. Розуміє основну
інформацію більш розгорнутих та складних текстів (статей, історій тощо)
відповідного рівня. Виконує
80 % завдань відповідного рівня правильно. |
Учень/учениця при письмовій
та онлайн-взаємодії загалом уміло використовує повсякденну лексику належним
чином та вживає прості граматичні форми, а також намагається використовувати
складніші конструкції з добре заученими висловлюваннями. Допускаються
незначні неточності у використанні лексики та граматики, що не заважає
розумінню висловлювання. Виконує
80 % завдань відповідного рівня правильно. |
|
11 |
Учень/учениця повністю
розуміє та може аналізувати зміст прослуханого тексту, інформативних чи
розповідних бесід, оголошень, інструкцій чи історій. Розуміє основну
інформацію більш розгорнутих та складних аудіотекстів (статей, історій тощо)
відповідного рівня. Виконує
90 % завдань відповідного рівня правильно. |
Учень/учениця при усній
взаємодії загалом уміло використовує повсякденну лексику належним чином та
вживає прості граматичні форми, а також намагається використовувати складніші
конструкції з добре заученими висловлюваннями. Допускаються незначні
неточності у використанні лексики та граматики, що не заважає розумінню
висловлювання. Вимова є здебільшого зрозумілою. Виконує
90 % завдань відповідного рівня правильно. |
Учень/учениця повністю
розуміє та може аналізувати зміст прочитаного тексту, інформативних чи
розповідних бесід, оголошень, інструкцій чи історій. Розуміє основну
інформацію більш розгорнутих та складних текстів (статей, історій тощо)
відповідного рівня. Виконує
90 % завдань відповідного рівня правильно. |
Учень/учениця при письмовій
та онлайн-взаємодії загалом уміло використовує повсякденну лексику належним
чином та вживає прості граматичні форми, а також намагається використовувати
складніші конструкції з добре заученими висловлюваннями. Допускаються
незначні неточності у використанні лексики та граматики, що не заважає
розумінню висловлювання. Виконує
90 % завдань відповідного рівня правильно. |
|
12 |
Учень/учениця повністю
розуміє та може аналізувати зміст прослуханого тексту, інформативних чи
розповідних бесід, оголошень, інструкцій чи історій. Розуміє основну
інформацію більш розгорнутих та складних аудіотекстів (статей, історій тощо)
відповідного рівня. Виконує
100 % завдань відповідного рівня правильно. |
Учень/учениця при усній
взаємодії загалом уміло використовує повсякденну лексику належним чином та
вживає прості граматичні форми, а також намагається використовувати складніші
конструкції з добре заученими висловлюваннями. Допускаються незначні
неточності у використанні лексики та граматики, що не заважає розумінню
висловлювання. Вимова є здебільшого зрозумілою. Виконує
100 % завдань відповідного рівня правильно. |
Учень/учениця повністю
розуміє та може аналізувати зміст прочитаного тексту, інформативних чи
розповідних бесід, оголошень, інструкцій чи історій. Розуміє основну
інформацію більш розгорнутих та складних текстів (статей, історій тощо)
відповідного рівня. Виконує
100 % завдань відповідного рівня правильно. |
Учень/учениця при письмовій
та онлайн-взаємодії загалом уміло використовує повсякденну лексику належним
чином та вживає прості граматичні форми, а також намагається використовувати
складніші конструкції з добре заученими висловлюваннями. Допускаються
незначні неточності у використанні лексики та граматики, що не заважає
розумінню висловлювання. Виконує
100 % завдань відповідного рівня правильно. |
1. Наказ №
1093 від 02 серпня 2024 року Про затвердження рекомендацій
щодо оцінювання результатів навчання. URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/92715/
2.
Закону
України «Про повну загальну середню освіту». URL: https://osvita.ua/legislation/law/2232/
3. Державний стандарт базової середньої
освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020
р. № 898. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/898-2020-%D0%BF#Text
Коментарі
Дописати коментар